معنویات

آموزش

نحوه پذیرش توانیابان (معاولین جسمی و حرکتی )

در این مرکز به توانیابانی که به علت اکتسابی یا مادرزادی دچار معلولیت های جسمی و حرکتی (شدید – متوسط – خفیف ) و همچنین ضایعات نخاعی و بیماران مبتلا به ام اس که هر کدام بنوعی دچار محدودیت حرکتی شده است خدمات ارائه می دهد
خدمات مرکز حرفه آموزی در 5 حیطه آموزش – توانبخشی – مددکاری – روانشناسی – رفاهی  می باشد
برای پذیرش در موسسه، توانیابان از طریق سازمان بهزیستی به موسسه معرفی می شوند. افراد معرفی شده از طریق تیم توانبخشی با رعایت موازین مربوطه مورد ارزیابی قرار می گیرند . (ارزیابی مراجعین با توجه به میزان تحصیلات، نوع معلولیت، نیاز بازار کار، علاقه شخصی، توانمندی، وضع جسمی و روانی و… انجام میگردد) و به کارگاه های مربوطه معرفی شده دوره آموزشی آغاز میگردد .
  • مدارک لازم جهت ثبت نام :
  • 3 قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ رنگی یا سیاه سفید
  • کپی شناسنامه ( تمام صفحات (
  • کپی کارت ملی
  • کپی مدارک تحصیلی یا گواهینامه های معتبر اخذ شده
  • نامه از بهزیستی یا سازمانهای معرف ( معرفی نامه) +  کارت  ICF
  • سابقه معلولیت ( خلاصه پرونده پزشکی )
  • مراجعه جهت پذیرش در ایام و ساعات اداری صورت می پذیرد ( روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعات ۸ الی 16:30  و  پنجشنبه ها ۸ الی13 ) .

مراحل پذیرش

مراحل پذیرش توانیابان در موسسه رعد کرمان  به شرح زیر می باشد :
  1. مراجعه ی توانیاب به واحد آموزش
  2. بررسی علایق و استعداد توانیاب
  3. ارزیابی توانیاب توسط تیم توانبخشی شامل : روانشناس – مسئول فنی – مربیان هنری و ورزشی و فیزیوتراپ یا کاردرمان
  4. اخذ مدرک مورد نیاز و تشکیل پرونده

 

اموزش در موسسه رعد

 در واقع در ابتدا باید بدانیم که معلول جسمی حرکتی به فردی اطلاق می شود که به دنبال ناتوانی شدید و دائمی جسمی ناشی از فلج عضو، قطع اندام، نقص عضو، دچار محدودیت حرکتی شده باشد در سال های اخیر، کشورهای پیشرفته ی جهان سعی کرده اند تا کیفیت آموزش و سیستم آموزشی خود را به بهترین نحو ممکن بهبود بخشند، به همین دلیل، توجه خود را به کیفیت آموزش افراد دارای معلولیت، معطوف کرده اند تا آنان نیز به اندازه ی سایر افراد برای شرکت در بحث های آموزشی و بهره مندی از امکانات آموزشی فرصت داشته باشند .
آموزِش فرایند تسهیل یادگیری، یا کسب دانش، مهارت، ارزش، اخلاق، اعتقادات و عادت‌ها است. برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و مهارتی از جمله اصلی ترین خدمات رعد به کارآموزان است در موسسه اموزشی رعد موانع یادگیری را بر می داریم و حمایت­‌های مناسبی برای توانخواهان  و تدریس‌کنندگان هر دو فراهم کرده ایم .
آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه ای معلولان است موسسه رعد میداند فرایند آموزش امروزه یکی از پایه‌های اساسی پیشرفت جامعه‌ها شده و اهمیت روزافزونی پیدا کرده‌است بر این قاعده فعالیت عمده این مجموعه تغییر زندگی معلولین برای کسب استقلال بیشتر است.
آموزش های فنی و حرفه ای به سبب ماهیتی که دارد می تواند در تحقق کار شایسته برای معلولان پیشگام باشد.
روش‌های آموزش شامل تدریس، آموزش عملی، داستان گویی، بحث و پژوهش هدایت شده‌است.
آموزش ها در رعد غالباً تحت راهنمایی مربیان انجام می‌شود، تعلیم و تربیت برای افراد دارای معلولیت فرصتی فراهم می‌کند که بتوانند به صورت همه جانبه ظرفیتها و استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند و تبدیل به یک عنصر فعال در جامعه شوند و از این طریق در رشد و توسعه کشور نقش آفرین باشند.
آموزش ها به صورت نظری و عملی است که با هدف ارتقاء دانش افراد و ایجاد مهارت های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در ایشان اجرا می گردد و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده نموده و توانایی آنان رابرای انجام کار و فعالیت در حِرَفه مختلف افزایش می دهد..
برای اینکه بتوانیم در شغل یا علاقه خود توانمند باشیم بهتر است که همیشه در حال یادگیری مواردی جدید به جهت ارتقای شغلی یا به دست آوردن شغلی بهتر باشیم.
یکی از اصلی ترین و مهم ترین دغدغه های هر شخص که به دنبال یادگیری یک مهارت می باشد این است که بتواند علاوه بر یادگیری به صورت تئوری به صورت عملی نیز بر روی تجهیزات استاندارد و محیط های واقعی کارگاهی کار و آموزش ببیند. کلاس های موسسه رعد کرمان  با دارا بودن کارگاهای عملی حرفه ای به شما این اطمینان را می دهد که به حرفه ای ترین شکل ممکن با بازار کار واقعی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *